Brev:
Mad og flaske hvor meget?
23. februar 2015
Alder:
6 mdr.
Mad og flaske hvor meget?
Hej Helen.
Så er jeg her igen med spørgsmål.
Det går super fint med vores datter og hendes søvn. og er nu kommet ind i en god fast rutine.
Vågner kl ca. 8.00, får morgenmad ( ca. 2-3 dl grød) og vand i kop
Kl. Ca. 9:30 får hun flaske, men er begyndt ikke at ville have den og vi kan som regel kun får 30-50 ml i hende.
Kl. 10 bliver hun lagt til formiddagslur
Kl. 12 vågner hun og får grød eller rester fra aftensmaden aften før ( mellem 2-4 dl ca.) og vand af kop.
Kl 14 prøver vi igen flaske, men igen tager hun max 50 ml, hvis hun overhovedet gider.
Kl. 14:30 sover hun sin anden lur
Kl. 16 vågner hun og får som regel en halv banan eller avokado og vand af kop.
Kl 18 spiser hun aftensmad (hun er glad for alt mad vi servere for hende og spiser ca. 2-3 dl)
Kl 20 får hun flaske hvor hun drikker ca 150 ml og bliver puttet i seng
Kl. Ca. 23 vågner hun og får igen en flaske og drikker ca 150 ml. Resten af natten sover hun, hvor hun kun vågner for at få sutten, og falder så i søvn med det samme igen. Men mit spørgsmål er så: får hun nok MME ( hun får ca. 400 ml i døgnet og det er altså max)
Skal jeg skærer ned på hendes mad eller er det ok i hendes alder, at hun ikke får mere flaske end det?
Med venlig hilsen
en bekymret mor
PS: hvilke frisk frugt kan vi tilbyde hende, som hun selv kan sidde med. Er bange for hun får et stykke galt i halsen når hun bider af frugten. Hun er ellers blevet god til at tygge og blender ikke hendes mad mere men moser den med en gaffel. Men f.eks. et stykke pære er jo meget større at få i munden end et lillebitte stykke kogt kartoffel.