Mad og flaske hvor meget?

23. februar 2015

Alder:
6 mdr.

Mad og flaske hvor meget?

Hej Helen.

Så er jeg her igen med spørgsmål.

Det går super fint med vores datter og hendes søvn. og er nu kommet ind i en god fast rutine.

Vågner kl ca. 8.00, får morgenmad ( ca. 2-3 dl grød) og vand i kop
Kl. Ca. 9:30 får hun flaske, men er begyndt ikke at ville have den og vi kan som regel kun får 30-50 ml i hende.
Kl. 10 bliver hun lagt til formiddagslur
Kl. 12 vågner hun og får grød eller rester fra aftensmaden aften før ( mellem 2-4 dl ca.) og vand af kop.
Kl 14 prøver vi igen flaske, men igen tager hun max 50 ml, hvis hun overhovedet gider.
Kl. 14:30 sover hun sin anden lur
Kl. 16 vågner hun og får som regel en halv banan eller avokado og vand af kop.
Kl 18 spiser hun aftensmad (hun er glad for alt mad vi servere for hende og spiser ca. 2-3 dl)
Kl 20 får hun flaske ...

Annonce

... hvor hun drikker ca 150 ml og bliver puttet i seng
Kl. Ca. 23 vågner hun og får igen en flaske og drikker ca 150 ml. Resten af natten sover hun, hvor hun kun vågner for at få sutten, og falder så i søvn med det samme igen. Men mit spørgsmål er så: får hun nok MME ( hun får ca. 400 ml i døgnet og det er altså max)

Skal jeg skærer ned på hendes mad eller er det ok i hendes alder, at hun ikke får mere flaske end det?

Med venlig hilsen
en bekymret mor

PS: hvilke frisk frugt kan vi tilbyde hende, som hun selv kan sidde med. Er bange for hun får et stykke galt i halsen når hun bider af frugten. Hun er ellers blevet god til at tygge og blender ikke hendes mad mere men moser den med en gaffel. Men f.eks. et stykke pære er jo meget større at få i munden end et lillebitte stykke kogt kartoffel.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger